BIlduppdatering

Vi har jobbat på lite mer och mer eller mindre förberett ett av rummen för tapetsering. Taket är målat, delar av väggarna är målade. Det som saknas är lite fog runt fönster samt måla kopparrören till radiatorerna. Badrumet är i princip klart, det som saknas är så kalrt bastun, men även lite reklamationsärenden gällande badrumsmöbler samt våtrumsmattan som är i bastun.

Jag kan verkligen inte rekommendera JK Golv i Västerås, det jag sett hitills är ett dåligt utfört arbete samt att de inte svarar på telefon/mail när man ringer. Jag köpte jobbet med golvvärme/flytspackling/matta/kakel från KAKEL i Västerås. De anlitade i sin tur en underentreprenör, JK GOLV för att lägga mattan och göra underarbetet för golvet.

När jag kom hem efter att bolaget lagt våtrumsmattan såg jag direkt att det var ett hål i våtrumsmattan i bastun. Detta påpekade jag direkt till mattläggaren, som menade på att det inte var något hål.  Var tvungen att skicka en bild till honom där det tydligt framgår att det är ett hål, då först, erkände dom det. Jag meddelande att jag ville ha mattan utbytt, dock ville han göra ett försök med att laga den och det fick han göra. Jag skulle då kontrollera resultatet och vi skulle talas vid igen.

Resultatet på  lagningen blev inte så snyggt, men det kanske blev tätt. Jag är inte nöjd med resultatet och jag vill ha en hel matta när jag betalar så mycket pengar för det. Jag hittar sen fler fel, bland annat att svetsen i dörrkarmen mellan bastu och badrummet inte sitter fast alls och att mattkanten syns (Detta är mitt i golvet i dörrkarmen). Sen ser jag även att svetsningen kring dörrkarmen i hörnen är slarvigt utförda, väldigt "kladdiga". Det hade inte heller limmat mattan mot badrumströskeln.

Jag konfronterade JK Golv med detta och de höll med om att svetsningen i dörrkarmen, mitt i golvet, var dåligt. För där hade de svårt att förneka att den inte satt fast. Däremot när jag påpekade att mattan inte är limmad mot badrumströskeln så får man ganska snabbt ett otrevligt bemötande där de påstår att jag inte satt dit badrumströskeln innan de lade dit mattan. Detta är en ren lögn och jag påpekade två gånger till honom att den,med 200% säkerhet, var monterad innan mattläggningen. Han förnekade det och påstod frtfarande att den inte satt där. När vi sedan tittade närmare såg vi att den var limmad 1/4 av tröskeln. Så de hade glömt att limma resten, nu, hade de svårt att förneka även detta. De gick och hämtade en tub ur bilen och sprutade in något mellan tröskeln och under mattan. Efter 24 timmar granskar jag limningen och det visar sig att de inte tryckt in radien mot hörnet tröskel/golv, så det har blivit en "kulle" på golvet framför tröskeln med luft under...

Jag kontaktar KAKEL (DEplatt) på Bäckby och meddelar att jag inte alls är nöjd med varken jobb eller bemötande från JK Golv. Han försöker efter vårt samtal att flera gånger kontakta JK Golv, men utan resultat. De har alltså slutat svara i telefon/mail till entreprenören som jag beställde jobbet av. Idag ska vi gå igenom mattan tillsammans med DEPlatt för att sedan ta in en annan Entreprenör för att åtgärda problemen med våtrumsmattan.